Český jazyk a literatura |
Zvládá pravidla české skladby.
Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo.
Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
spojky souřadicí a podřadicí
práce s vlastní četbou |
|
Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace.
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí (novinový článek)
psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou. Učebnice oddíl 6,C/D |
PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. |
Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům |
popis postavy a vlastností
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích
popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět
verbos
La Navidad |
vlastní práce - popis postavy a vlastností dle obrázku
slovesa 1. třídy - procvičování v jednoduchých větách
La Navidad - vánoční tématika - koledy, přání |
Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá.
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně.
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• verbální reakce na otázky
• odpovídání a poskytování konkrétních informací
• vyžádání konkrétních informací
• výběr, seřazení, doplňování odpovědí
• vykonávání jednoduchých činností
• představování sebe a členů rodiny
• sdělení informací, popis skutečností |
Opakování probrané látky: časování pravidelných sloves, sloves haben a sein, číslovky 1 -100, tvorba otázek - pořádek slov ve větě, věty oznamovací - pořádek slov ve větě.
Témata: Meine Hobbys, Advent, Weihnachten.
12.12. Shrnující test.
15.12. Vycházka na vánoční trhy. |
Matematicko fyzikální základ |
provádí rozdělení celku na jednotlivé části užitím poměru;
řeší modelováním a výpočtem situace vyjádřené poměrem
určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici; |
poměr
dělení celku na části v daném poměru
druhy sil, síla jako orientovaná úsečka, výslednice sil, skládání sil, |
|
Svět přírody |
porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. (plazi)
rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.(plazi)
zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.(plazi)
odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí.(plazi) |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (plazi)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (plazi)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (plazi)
projevy chování živočichů, adaptace živočichů k různým podmínkám prostředí (plazi) |
|
Člověk a společnost |
vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život, vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka
objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života
posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její rozložení, strukturu a růst
vysvětlí myšlenky žádající reformu církve |
snahy o reformu římskokatolické církve
sebepoznání - metody a význam
obyvatelstvo světa, globální společenské, politické a hospodářské procesy |
|
Estetická výchova |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. |
nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem |
Zpívání koled a vánočních písniček (českých i zahraničních). Dokončení výrobků na Vánoční trhy. |
Informační a komunikační technologie |
v blokově orientovaném programovacím jazyce vytvoří přehledný program s ohledem na jeho možné důsledky a svou odpovědnost za ně
používá opakování, větvení programu a proměnné |
vytvoření programu
opakování
podprogramy"
cykly, podmíněné cykly
proměnné |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s indiviudálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje ve vybraných sportech.
Usiluje o zlepšení své tělesní zdatnosti.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
Míčové sporty.
Kondiční cvičení.
Kompenazační cvičení.
Doplňkové aktivity. |
|
Člověk a svět práce |
Rozlišuje, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát směruje své výdaje. |
Státní rozpočet - zdroje a výdaje.
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím. |
|